Metodologie

Topul blogurilor este alcătuit în funcţie de numărul de unici lunari pentru fiecare blog listat. Datele afişate sunt preluate automat din contul de Google Analytics al fiecărui blogger, pe baza unei integrări prin API.

Datele sunt actualizate lunar şi afişează luna precedentă încheiată.

De exemplu, pe 27 februarie puteţi vedea datele pentru luna ianuarie.

Procentul afişat este comparaţia între luna încheiată şi una precedentă.

De exemplu, pe 27 februarie puteţi vedea datele pentru luna ianuarie şi procentul de creştere faţă de luna decembrie.

În felul acesta puteţi afla dacă blogul respectiv a avut o creştere neobişnuită, care a influenţat poziţia în clasament.

Ce este un vizitator unic?

Fiecare persoană care vizitează un site într-o anumită perioadă de timp de pe un dispozitiv (telefon mobil, tabletă, calculator, laptop) este calculat drept vizitator unic.

În cazul TopBlog.ro acea perioadă de timp la care ne referim este o lună calendaristică.

Dacă un vizitator unic intră de mai multe ori pe lună pe un site, aceste statistici vor apărea în zona de vizite.

La fiecare vizită, acea persoană poate accesa mai multe pagini de pe un site, ceea ce va fi contorizat ca afișări.

De aceea, numărul de vizitatori unici va fi mereu mai mic decât vizitele, care vor avea o valoare mai mică decât numărul afișărilor.

Unici pe lună

Bloggingul este un maraton, nu un sprint. Cei mai mulți bloggeri din România au peste 10 ani vechime și au comunități puternice formate în jurul lor. Fiecare dintre ei scrie periodic (unii mai des, alții mai rar) și activează comunitățile în perioade mai mari de timp decât se întâmplă pe social media.

Astfel încât cel mai relevant indicator privind măsurarea traficului pe un blog este cel de vizitatori unici pe lună. 

La fel ca în cazul YouTube, conținutul de pe bloguri nu este unul efemer, care să dispară în 24 de ore, ci rămâne publicat și continuă să adune trafic chiar și după mulți ani de la apariția unor articole.